luni, 12 aprilie 2010

in spate biserica Notre-Dame
imbinarea bloc strada
farul Jetee de l'Ouest

Farul(le Phare)

11 aprilie-Calais-cote d'opale

Dupa prognoza meteo, in Calais, pe 11 aprilie trebuia sa fie mult soare...cand am ajuns( in jur de ora 11) era foarte intunecat si un vant cumplit...eu am plecat imbracata mai pentru Lille...n-am realizat unde merg...adica intr-un port aflat la intersectia intre Canalul Englez si Marea Nordului. Dar, in gara, m-am intalnit cu alti turisti...cred ca erau vreo 5 sau 6 prichindei- fetitele cu picioarele goale, in niste balerini cat o cutie de chibrituri si cu niste hainute primavaratice; indrumati de un tip- profesor, tata...in fine, ideea e ca, asa cum se intampla adesea in aceste cazuri, toti trebuiau sa "alerge"in urma lui( el era mereu cu vreo 2 metri mai inainte- spun asta, pentru ca m-am intalnit cu ei undeva prin oras, dupa vreo 2 sau 3 ore). Sa revenim...cand i-am vazut mi-am zis ca trebuie sa termin cu teama asta pentru vant si sa ma bucur de ziua in Calais... a fost posibil pana cand am ajuns pe plaja si dupa ce am parasit-o. Aici nisipul e nemaipomenit, foarte fin, crem si, bineinteles, curat. N-am gasit prea multe scoici, dar am luat cateva ca amintire, si niste nisip. Acum e pus pe un ziar la uscat...abia astept sa-l pun in vasul de sticla(un borcan Nescafe), pe care-l am pregatit, impreuna cu scoicile si sa scriu pe el: 11 aprilie 2010, Calais.
Marea era destul de nervoasa, portul plin de oameni si ferry boat-uri, care veneau si plecau, pescari cu 2 sau 3 undite, mai pe scurt destul de frumos, avand in vedere ca soarele incepuse sa se arate. Am mers pana la farul Jetee de l'Ouest, apoi am revenit in oras.
Am vizitat muzeul Beaux-arts, parcul Richelieu, parcul Saint Pierre, unde se afla si muzeul celui de-al doilea Razboi Mondial( intr-un fost buncar), Primaria, Opera, biserica Notre-Dame(aici s-a casatorit Charles De Gaulle cu Yvonne Vendroux- o caleziana), Farul , turnul Guet si biserica Sacre-Coeur.
Orasul este un amalgam arhitectural intre ceea ce a supravietuit celui de-al Doilea Razboi Mondial si noua arhitectura. Cea din urma cuprinde o solutie foarte bizara si des utilizata, in oras, cladiri( blocuri, in mare parte) pe sub care trece o strada.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu